piątek, 11 marca 2016

O różnych wyborach i lasach nie tylko iglastych.

      Nasze wybory odzwierciedlają nas samych. "Każdy może wybrać swoją własną drogę. Wsłuchać się w swój wewnętrzny głos i wybrać coś, co idealnie do niego pasuje." A co Was czyni takimi, jakimi jesteście? Co Was charakteryzuje? Jak spędzacie czas wolny, czyli jaka jest Wasza ulubiona czynność?
      "Dookoła panuje zgiełk, w którym łatwo utonąć. Dlatego świadomie wybieram to, czego słucham i na co patrzę. Zamiast agresywnych reklam i kłócących się polityków wybieram ulubioną muzykę albo ciszę. I jak pięknie brzmi ta cisza!" - Beata Pawlikowska.




      Cisza jest poezją lasu i śpiewem gór. Echem roznosi się szept wiatru i pojedyncze akompaniamenty ptaków. Ile byście stracili bez obejrzenia jednego programu informacyjnego, serialu czy teleturnieju, a ile moglibyście zyskać idąc na spacer za miasto? Wracać po całodziennej wędrówce z lekkim plecakiem i pustymi pojemnikami po prowiancie, na umęczonych nogach po cudownym doświadczeniu natury. Gdy o zmierzchu przekroczycie granicę swej miejscowości, poczujecie niemile jaki tu panuje harmider i smród unoszący się nad ulicą. Gwar i pokłady negatywnej energii. Uczucia do zastąpienia.
      Jeżeli na świecie wydarzy się coś bardzo ważnego, rodzina mnie na pewno poinformuje, albo dowiem się w pracy. Jeżeli polityka zmieni swój ustrój, niech zmienia beze mnie, nie muszę patrzeć na te jednakowe twarze nad kołnierzykami jednakowych marynarek. Jeżeli istnieje jakaś spiskowa teoria dziejów, niech istnieje beze mnie, ja i tak robię swoje. I nie potrzebuję tych wszystkich rzeczy z reklam, jestem ostatnią osobą, na którą krzykliwa reklama mogłaby mieć wpływ. Nie oglądam ich. Ten czas wolę poświęcić na lekturę.
      Lekcja życia? Nie, rysopis mojego, które jest poukładane i rządne przygód. I staje się coraz bardziej harmonijne, a to jest najważniejsze.
      A rewers nowego banknotu o nominale 200 zł nie zawiera orła w trumnie, a litera "S" splatająca go, nie oznacza dolara. Rozbawiły mnie te facebookowe anonse. Jest to orzeł z sześciobocznego kartusza z fasady kaplicy Zygmuntowskiej na Wawelu, zaś "S" to monogram królewski Sigismundus.




Słabo widać, więc powiem - to pole kwiatkowe.
"Rozpuść włosy poczuj chwilę, przecież tyle można mieć. Nawet nie wiesz czy istniejesz, może to jest sen."
~ Magda Femme



Na szczytach wieje porywisty wiatr, tworzący śnieżne mgiełki. To bardzo częste i piękne zjawisko, zdjęcie tego nie oddaje.
      Porzuć złość. Wróć do domu na około, jeśli obok rośnie piękny gaj. I nie przejmuj się tymi, którzy niegdyś cenni w Twym życiu, robią wszystko aby spaść na samo dno. Nie uratujesz kogoś, kto tego nie chce. Pozwól mu spaść. Wtedy być może zrozumie, że musi coś zrobić ze swoim życiem. Bo każdy musi SAM. Po prostu odsuń się, pozwól mu doświadczać lekcje od życia.
      Udzielanie pomocy to piękna i szlachetna rzecz, ale pamiętaj, najpierw druga osoba musi do tego dojrzeć, musi chcieć.






      Lasy pokrywają 30% powierzchni Szwajcarii, która jest jednym z najmniejszych państw Europy. Powierzchnia samego lądu to 39 770 km².
       Dla porównania, powierzchnia lądowa Polski wynosi 311 888 km², z czego lasy zajmują powierzchnię 9,1 mln ha, czyli 29,2% powierzchni naszego kraju. Powierzchni płaskiej. Lasy w Szwajcarii to góry. Doliny są łyse. To łąki lub pola uprawne.



      W pewien ciepły i cichy, wiosenny dzień, zaczęłam rozważać dojeżdżanie do pracy rowerem, jak kiedyś. I nagle wiatr, jak nie przypieprzył ciężkim drewnianym meblem w szybę tarasową, tak sobie pomyślałam, że Bóg właśnie rozwiązał moją rozterkę.
      Góry, bandyty jedne...





      Na niektórych zdjęciach widać, że nadal nie przeczytałam instrukcji od aparatu. Ale jak to się mówi, nie trzeba być dobrym fotografem, aby utworzyć własną sztukę. O_O

8 komentarzy:

  1. Witaj Hexe.
    Fajne zdjęcia i ładne widoki.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam telewizora i dobrze mi z tym :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam telewizor ale głównie po to, aby podłączyć doń laptopa i film obejrzeć na większym ekranie. ;) Albo w kinekta pograć XD

      Usuń
  3. Święta prawda - jak ktoś nie chce pomocy, to nic nie zdziałamy. Zrozumienie tego faktu pozwala oszczędzić sobie wiele nerwów i stresu.
    Piękne widoki! Aż jutro pójdę gdzieś na taki spacer!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Hexe!

    Jak Ci minął tydzień? Mija weekend a ja znowu nie poczytałam żadnej książki.

    Pięknie, słonecznie, wiosennie u Ciebie. Spodobała mi się ta myśl. Żeby pozwolić spadać,że każdy musi dojrzeć. Może odbić się od dna. Tylko czy aby na pewno? Zapewne są ludzie, którzy nigdy nie dojrzeją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tydzień zapracowany, bym powiedziała, chaotyczny, jak to zwykle u mnie. Grafik zajęć mogłabym dyktować dzieciom w celu wywołania koszmarów sennych.
      Książka zawsze jakaś ze mną jeździ. Czytam wszędzie i w każdych okolicznościach, od jazdy w autobusie, po przerwę w pracy. Czasami jak mnie wciągnie, to nawet na przystanku.
      W ciągu miesiąca przeczytałam dwie książki, przedwczoraj zaczęłam następną, gdybym pisała pełne recenzje jak kiedyś, miałabym materiału już na najbliższe dwa lata.

      Są ludzie, którzy potrafią zadomowić się na samym dnie. Nie koniecznie jestem za tym, aby próbować podciągać takiego na górę. Spróbować, zobaczyć co się za tym kryje, ok, ale bywają sytuacje tak beznadziejne, że po prostu nie warto sobie nerwów psuć. Nic na siłę, niektórzy się nie zmienią.

      Usuń
  5. Cudowne zdjęcia krajobrazy bajkowe serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Notuj śmiało każdą swoją myśl. Liczę, że wpisy będą na temat, puste spamy kasuję.
Bądźmy kulturalni, o tym nigdy nie zapominajmy, wszak słowo obrazuje naturę człowieka.