środa, 7 października 2015

Stare ale jare - Zlot Oldtimerów.

      W pełni blasku sierpniowego słońca, niczym na czerwonym dywanie - w snopach jupiterów, lśniły i szkliły się nadwozia okrytych chwałą weteranów szos. 5 zlot oldtimer'ów w Vaduz w Liechtenstein'ie - ponad 50 wozów. Ja nie zaprezentuję Wam co prawda wszystkich, ale myślę że miłośników, i tak usatysfakcjonuję. ;)
      Jak na kobietę, jestem nad aktywna przy takich tematach, lubię motoryzację, choć sama nie mam pociągu w kierunku kierownicy, ale za to wiem, co to jest moment obrotowy.
      Zlot był dla mnie nie lada gratką, tym bardziej, że tu w okolicy bardzo mało się dzieje, a jestem przyzwyczajona do uczestniczenia w rozmaitych, kulturowych wydarzeniach, które oferowała mi Polska. Opuściłam już wiele ciekawych imprez, (odruchowo śledzę terminarz.) Niestety Szwajcaria ma kiepską prezencję jeśli chodzi o festiwale, festyny itp., te, na których byłam, to kompletna klapa i nieporozumienie. Za to teraz - jest co pochwalić. Cykl "Polubić Szwajcarię" tutaj nie pasuje, może raczej "Polubić sąsiedni kraj"? Zapraszam do oglądania :)

MORRIS EIGHT TOURER 1937
Takie cuś żłopie 6,5 litra.
LANCIA FLAMINIA SPORT
ZAGATO SPEZIALE CORSE 1960


CITROEN 5 HP


LANCIA APRILIA CABRIO-LET 439 2.SERIE


Gustowna pani promiennie uśmiechnęła się do zdjęcia, ale moja migawka w
aparacie ma spóźniony zapłon.
ALVIS 4,3 l, 1937



      Model zrywny i dynamiczny, ale bez odpowiedniego paliwa zamula. Niestety pali dużo - pod tym względem jest nieekonomiczny. Rocznik jedyny najlepszy, 1987, ale wgl. się nie starzeje. Stale tuningowany, ma coraz mocniejszy silnik.

MG TC 1947



      Nie wszystkie potrafię nazwać i podać rocznik, korzystam z folderu, ale w nim jest tylko 51 modeli, a było sporo więcej.




Taka sytuacja.
      Marka znów mi niewiadomym, ale wiadomym jest samochodu znaczenie i jego cel. Jak głosi definicja: samochód – pojazd mechaniczny z własnym napędem i źródłem energii, dwu – lub trzyśladowy, na trzech lub więcej kołach (najczęściej 4), przeznaczony do przewozu osób, ładunków itp. i mający zdolność poruszania się w dowolnym kierunku, tak długo jak znajduje się na powierzchni mającej odpowiednią dla danego pojazdu charakterystykę.
- Wiki


I znów taka sytuacja.
MG MAGNA F1 TOURER 1932


      Człowiek po to wymyślił samochód, aby wygodnie siedzieć stojąc w korkach. Podobno gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu. Tak twierdzi John Hallibarton. Zaiste, niektóre żony są powabnie zainstalowane na masce.




ALVIS TA 14, 1949


      Kiedyś o atrakcyjności mężczyzny decydował jego samochód. Na szczęście te czasy minęły, ale często mam wrażenie, że panowie nie zauważyli tego postępu. A ludzie o niezmiennych zasadach są jak samochody jadące po szynach.




VW TYP 166 AMFIBIA [SCHWIMMWAGEN], 1943
      Ponoć pływany, nadal wszystko szczelne i działa.



DODGE WC-53, 1943

DODGE WC-54 Ambulans, 1943

CHEVROLET TOURING SEDAN, 1939


      "Musisz być cały czas w ruchu. Przecież jeszcze żaden pies nie obsikał jadącego samochodu."
Tom Waits



SAURER 1CRD, 1934

MG TA, 1938

STUDEBAKER CABRIOLET CHAMPION, 1950
      Przyznam, że samochód ze śmigiełkiem wygląda na ulicy dość egzotycznie.



      A ten samochód, przedstawia się sam. Dodam tylko, że pochodzi z 1936 roku.

      „Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach” ale „Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż”. I pamiętaj: „Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców” ale samochody i wszystkie trasy - są dla rozsądnych.

PACKARD DELUXE EIGHT CUSTOM, 1927


„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
- Price Cobb




      Model środkowoeuropejski, rocznik w sam raz. Nie dotykać, można karmić.

      „Co się stanie gdy jadąc z prędkością światła włączysz przednie reflektory?”





"Możecie go kupić w każdym kolorze. Pod warunkiem, że będzie to kolor czarny "


      Tradycyjnie drewno w Mercedesie musiał być.

Bądź miła dla mojego maleństwa. - Poklepała deskę rozdzielczą. - Tylko nie za miła. Niech sobie nie pomyśli, że gdzieś może mu być lepiej.
- Becca Fitzpatrick


ALVIS 12/70, 1939


JAGUAR XK 120 OTS, 1950
      Z pewnych powodów mówię na te samochody "mydelniczki".



MG TD, 1950

ALVIS GRABER TE 21, 1964

MG TC, 1938

      Sytuacja zatrważająca, byłam zabita wzrokiem z jednej strony i wytknięta palcem z drugiej...

STEYER 120 CABRIOLET, 1935


HARLEY DAVIDSON FLATHEAD, 1945


"Rozpamiętywanie żalów to jak jazda samochodem, który ma tylko wsteczny bieg"
- Jodi Picoult


MERCEDES-BENZ STUTTGART, 1930



LORRAINE-DE-DIETRICH COUPE LANDAULET, 1905

"...Partia Zielonych tym razem trafiła w dziesiątkę. Twierdzi bowiem, że liczba ofiar wypadków nie spada, bo po drogach jeździ mnóstwo zidiociałych kretynów."
- Jeremy Clarkson (absolutnie mój idol wśród reporterów motoryzacyjnych)


"Nawet jeśli Osama nie żyje, Amerykanie nigdy nie odniosą nad nim zwycięstwa, dopóki pewnego dnia nie pójdą po rozum do głowy i nie wybiorą na prezydenta Johnny’ego Deppa."
- "Świat według Clarksona"


"A gdy zdejmiemy nogę z gazu przepustnica wydaje dziwny dźwięk. Jakby do silnika napchano wiewiórek. Tym właśnie jest – maszynką do mielenia wiewiórek."
"Świat według Clarksona"

"Faceci ubrani jak Power Rangers."
- Clarkson o motocyklistach.



      A tu stoi mój faworyt, moja perełka. Może to nie jest wersja GT Shelby, ale zawsze budzi pozytywne skojarzenia.



(...)Pomachał mi kluczykami przed nosem.
- Jak mogłabyś odrzucić jedyną w życiu szansę poprowadzenia mustanga? (...)
- A co byś powiedział na sprzedanie mi mustanga za trzydzieści dolców? Mogę zapłacić gotówką.
Roześmiał się, obejmując mnie ramieniem.
- Jestem zalany, ale nie aż tak, Grey.(...)

12 komentarzy:

  1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dostałam orgazmu od samego patrzenia!!! Wybacz, ale uwielbiam stare samochody. Niestety u nas w Polsce ilekroć są podobne wydarzenia to nie zgrywa się to z moim grafikiem. Raz jeden jedyny odwiedziłam muzeum starych samochodów w Gdyni, prowadzone przez pasjonata. Uwielbiam. W takich chwilach chciałabym mieć prawo jazdy, mieć kluczyki do takiego cacka i wyruszyć przed siebie, najlepiej, aby towarzyszył mi wehikuł czasu.

    Czy to ten Grey o którym myślę?

    I skąd te spojrzenia i pokazywania palcami? A fe.

    Piękne są te samochody. Pochwała dla autorki za zgrabne wkomponowanie podpisu zdjęć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc witaj w klubie kobiecych fantazji spoza katalogu stereotypów babskich marzeń :)

      Miewałam już okazję pojawiać się na tego typu zlotach, głównie samochodów współczesnych, tuningowanych, bywałam też na zlotach motocyklowych. Także jest w Łodzi Moto Wteran Bazar, organizowany cyklicznie, również ciekawe miejsce.

      Oldtimery są zdecydowaną rzadkością, szczególnie w tak bogatym wydaniu.
      Miasto wydawało się wtedy kosmiczne, tymi samochodami jeździli po uliczkach, odpalali silniki, toż to brzmi nieziemsko, nie te nasze "kosiarki" współczesne.
      Dla takich maszyn siadłabym za sterem, a co! XD Taki Mustang i droga przez góry, tył napęd, ostrożnie, ale nierozważnie, byle do przodu i hi way.

      Usuń
  2. Nie jestem fanką motoryzacji, ale na widok takich cudeniek nawet i mnie serce bije szybciej!!! Piękne maszyny :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podpisuje sie pod Ruda... ale naprawde te cacka to jest cos! Chetnie sama bymy na taka impreze sie wybrala... Coz, mi grafiki roznych imprez czesto przelauja gdzies poza mna, albo kolo nosa;) bo albo czasu albo mozliwosci brak...
    A wlasnie, szukam kompana na jutrzejsza popoludniowa impreze "modowa" w Zurichu "Fashionhotel"- taka bardzo luzna propozycja na jakas wspolna kawe jakbys planow zadnych nie miala...;) Jakby co pisz na priv.
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym tygodniu jestem zbyt zalatana aby o czasie zauważyć zaproszenie. Przebywam aktualnie w Polsce, taki niedługi wypadzik. Może następnym razem przy okazji innego festiwalu uda się zsynchronizować nasz czas wolny :)

      Usuń
  4. Tak piękne samochody mogą zachwycić nawet kompletnego laika!
    A przez cytaty o mało nie spadłam z krzesła XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki był zamysł z tymi cytatami XD Miał Was powalić XD

      Usuń
  5. Coś wspaniałego. Można się zachwycać i zachwycać... Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że jest zainteresowanie :) Zapraszam częściej, może jeszcze coś w przyszłości przypadnie do gustu :)

      Usuń
  6. Ale piękne okazy! Wiele z nich przypomina mi te, oglądane przeze mnie zeszłego lata w Bremerhaven. Piękne okazy, tylko ja się na nich nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wśród nich w Bremerhaven były samochody na szwajcarskich, Liechtensteinskich lub Austriackich blachach, to pewnie te same sztuki. ;)
      A wiesz, że podglądałam Twoje zdjęcia wcześniej? Chciałam zobaczyć jak fotografujesz samochody XD Szczerze mówiąc, pierwszy raz pojechałam na zlot motoryzacyjny z aparatem.

      Usuń

Notuj śmiało każdą swoją myśl. Liczę, że wpisy będą na temat, puste spamy kasuję.
Bądźmy kulturalni, o tym nigdy nie zapominajmy, wszak słowo obrazuje naturę człowieka.