niedziela, 24 maja 2015

Via Spluga cz. 5 - epilog / dopełzłam do celu + informator turystyczny.

      Tym postem kończę opowieść ze szlaku Via Spluga, zapraszam również na stronę pełną pożytecznych informacji oraz mapą.
      Ten zabytkowy szlak pochodzący aż z epoki brązu, Alpine -Transitweg z Thusis (65 km) jest niezdobyty przeze mnie, dotarliśmy zaledwie do Via Mala, ale czas i rzadkie odjazdy autobusów, znacznie nas ograniczyły, poza tym jak już wspomniałam, byłam doszczętnie rozjechana psychicznie i fizycznie.

1 dzień wędrówki: Thusis - Andeer, 15 km, 690 m wzniesienie, 420 m zejście, 4 godziny (trasa "Zagubiona") lub 6 godzin (Trasa wschodnia, Via Traversina )
2. turystyka: Andeer - Splügen GR , 15 km, 840 m wejście, zejście 360 m, 4 ½ godziny
3. turystyka: Splügen - Isola , 17 km, 770 m wejście, zejście 940 m, 6 i pół godziny
4. turystyka: Isola - Chiavenna, 18 km, 260 m wzniesienie, 1200 m zejście, 6 i pół godziny

      W podanych punktach znajdują się zawsze czynne noclegownie.






Ktoś go brzydko uszkodził. Przetransportowałam go w bezpieczne miejsce, schody do nich nie należały.

Rzekomo tym gzymsem maszerowali Rzymianie wraz z końmi. Coś mi się wydaje, że mało zwierząt docierało na miejsce...





      I oto raj, który nas nęcił przez jedną drugą trasy. Kolorowa woda z bliska. A lodowata jak Bałtyk w styczniu.


















Taboret wydziergany na potrzeby turystów. Podobno wygodny.


1 komentarz:

  1. Ależ bajka!!! W takich miejscach mogłabym wędrować bez końca!!!

    OdpowiedzUsuń

Notuj śmiało każdą swoją myśl. Liczę, że wpisy będą na temat, puste spamy kasuję.
Bądźmy kulturalni, o tym nigdy nie zapominajmy, wszak słowo obrazuje naturę człowieka.