sobota, 4 kwietnia 2015

Zielone bajorka, małe jeziorka.

      Nie ma jak stanąć na rozdrożu - ot co. Popularnym jest określenie "kobieta na zakręcie", ja zostałam "kobieta na ...", jak się nazywa ten przyrząd rolniczy z dwoma zębami??
      Generalnie tak to jest, gdy posiada się dwa domy. Bo nie ukrywajmy - dom rodzinny, Domem na zawsze pozostanie, niezależnie o długości zapuszczanych korzeni w nowym miejscu. Na szczęście nie jestem zbyt świąteczna, że tak powiem, więc obecnie nie cierpię z powodu problemu zaistniałej na ten czas sytuacji.


      Cieszę się, bo od dłuższego czasu nikt nie wypróbowywał na mnie swoich technik manipulacyjnych. Ludzie są istotami społecznymi - potrzebujemy towarzystwa, mamy potrzebę dzielenia się, jedni na mniejszą skalę (np tylko rodzina), inni na większą (wszyscy bez wyjątku). Jedni są zamknięci i niewiele o sobie mówią, inni stanowią część przewodnią społeczeństwa. Są i tacy ludzie, którzy uprzykrzają życie innym (wszystkim bez wyjątku).
      W towarzystwie zawsze ma się podświadomy wpływ na współtowarzyszy, (np. podświadome sugestie). Jest się nadawcą nowych pomysłów. Wpływ może też być świadomym, intencjonalnym zabiegiem, gdy wpływa się na sposób myślenia, emocje czy zachowanie drugiego człowieka, co nie zawsze jest złe, czasem w ten sposób pomagamy (np porzucić złe nawyki). Niektórzy pasjonują się niemal melodramatycznie, krzyżowaniem cudzych planów lub zmienianiem czyichś decyzji na co najmniej niekorzystne. Tacy ludzie mają jeden wspólny mianownik - są nad wyraz bardzo grandilokwentni. Przesadny nacisk emocjonalny kładziony na wybraną ofiarę, napawa ich przyjemnym dreszczykiem złośliwej emocji.
      Można podumać nad tym, jak obronić się przed manipulacją, czyli celowym i świadomym wykorzystywaniem przez innych ludzi (lub instytucje - tak, oczywiście), choć wiedza na ten temat nie gwarantuje co prawda sukcesu, da przynajmniej szansę na to, aby stać się nieco bardziej spostrzegawczym. Warto ignorować pewne postaci z naszej bajki, czasem jednak trzeba przywdziać srebrną zbroję i stanąć w nieprzyjemne szranki. I niepotrzebne, ale człowiek człowiekowi wilkiem, niestety.

- z pozdrowieniami dla Jany K. "o naszych nieprzyjaciołach" mojego autorstwa

      Podczas leśnych wędrówek nabyliśmy doskonałej umiejętności odnajdywania małych jeziorek. Ponadto, ja po ostatnim załączeniu się szwędacza po sąsiednim miasteczku, odkryłam, że moja umiejętność wynajdywania sklepów indyjskich w każdym mieście na świecie nie umarła.
      Jeszcze tam nie wchodziłam, boję się, że w nim także mieszka diabeł kusiciel. W łódzkim na 100%, jeszcze mi się nie zdarzyło, bym wyszła z pustymi rękami. Częstochowski diabła był pozbawiony, warszawski go posiadał, na szczęście ja nie posiadałam gotówki, z wielkim bólem serca wypuściłam z rąk trawiasto-zielone, cudownie zdobione szarawary... Olsztyński natomiast, odwiedziłam już dwa razy w ciągu roku...
      Tu zaś, boję się wejść...


      Połać zieleni nie tylko przyciąga moją wilczą duszę. Głównym sprzyjającym znaczeniem koloru zielonego jest równowaga. Od dawna wiadomo, że przebywanie wśród zieleni uspokaja i regeneruje siły witalne. Pierwotnym i najbardziej chyba znanym symbolem nadziei jest właśnie ów kolor. Mnie kojarzy się z harmonią, naturą oczywiście i uczuciem spełnienia. Dla starożytnych był kolorem odrodzenia.







      Przepracowywałam do późnych godzin wieczornych wszystkie święta. Stało się tak, że od Wlk. Czwartku włącznie, mam już swoje ferie. Pracodawca wyjechał do Niemiec, firma zamknięta do następnego czwartku. Mogę nadrobić zaległości w snuciu swej opowieści, mogę odpocząć, wreszcie wyspać się i co najważniejsze - wyzdrowieć. Chwała za nowe lekarstwa.

2 komentarze:

  1. Niestety mam taką naturę, że często staję się obiektem manipulacji. Oczywiście są to drobiazgi, ale nigdy nie potrafię się sprzeciwić, a potem godzinami roztrząsam, jak powinnam się zachować i co powiedzieć!!! Grrrrrrrr.... Trzeba by wreszcie wydorośleć!!!

    Zielony to mój ulubiony kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydorośleć, to tacy manipulatorzy powinni i przestać babrać się w snuciu kolejnych intryg.

      Usuń

Notuj śmiało każdą swoją myśl. Liczę, że wpisy będą na temat, puste spamy kasuję.
Bądźmy kulturalni, o tym nigdy nie zapominajmy, wszak słowo obrazuje naturę człowieka.